Pneumatiky BARUM

Pneumatiky Barum:

Společnost Barum Continental spol. s r. o. je tradiční český výrobce pneumatik. Pneumatiky Barum se vyznačují především dlouhým kilometrovým nájezdem, vynikající ovladatelností a velice dobrou finanční dostupností. U mnoha uživatelů je tato česká klasika pneumatikářskou tradicí, kterou velice rádi používají a rádi se k ní vracejí. Barum vyrábí všechny typy pneumatik, a to osobní, užitkové, nákladní, speciální a pneumatiky pro zemědělské stroje. Tradice tohoto výrobce sahá až k roku 1932, kdy ve Zlíně ve společnosti Baťa byli vyrobeny první osobní a nákladní pneumatiky. V roce 1972 pak byla otevřena jedna z největších továren na pneumatiky na světě a to v okrajové části Zlína v Otrokovicích. Tato továrna je schopna produkovat ročně až 20 milionů pneumatik. V roce 1992 se společnost Barum stává součástí koncernu Continental a došlo tak i k úpravě názvu, který má i dnešní podobu Barum Continental spol. s r. o. Tento tradiční výrobce má v české republice jisté místo a je tady tak jednou z nejpoužívanějších pneumatik.

 

Historie společnosti Barum:

V dobách, kdy se automobilový průmysl v Československu rychle rozšiřoval, bylo třeba zajistit pro řidiče kvalitní pneumatiky, které budou splňovat podmínky pro bezpečnost dopravního provozu. Společnost Baťa si tento fakt velice dobře uvědomovala a po vybavení svých výrobních linek začala vyrábět první pneumatiky v roce 1931. Tyto pneumatiky byly nejprve určeny pro malé motocykly a kola. Rychlý rozmach výroby zapříčinil, že výroba stoupla z původních 400 až na 2000 pneumatik. Tento úspěch společnosti měl logické vyústění v rozšíření výroby, a tak se v roce 1932 spustila také výroba automobilových pneumatik. Původní záměr byl vyrábět pouze nákladní pneumatiky pro vlastní nákladní vozy společnosti Baťa. Avšak poptávka ostatních společností, ale také soukromých uživatelů, přinutila společnost spustit výrobu těchto pneumatik i pro ostatní uživatele. Výroba se neustále rozrůstala a v roce 1933 bylo vyrobeno 68 000 pneumatik, a v roce 1939 dokonce 250 000 kusů. Těžká doba přišla s druhou světovou válkou, kdy přišel pokles výroby, a to nejen kvůli chybějícímu materiálu. Pokles výroby byl znatelný, v roce 1941 bylo vyrobeno 77 700 kusů a v roce 1945 pouhých 27 800 kusů. Již v květnu 1945 bylo rozhodnuto o znárodnění majetku. Ze soukromé společnosti se tak stal národní podnik Baťa. Velké poptávka pneumatik, která po skončení války byla, přinesla znovu zvýšení výroby. V roce 1947 bylo ve Zlíně vyrobeno 278 000 pneumatik a rok později už 323 300 pneumatik. Kvůli lepší distribuci pneumatik byla v roce 1947 založena organizace spojující všechny výrobce pneumatik v ČSR . Jednalo se o Baťa, Rubena a Matador. Z jejich počátečních písmen vznikla společná obchodní značka Barum pod kterou se se prodávali všechny gumárenské výrobky v ČSR více jak 40 let. I přes vzrůstající počet vyrobených pneumatik nebyl Barum schopen pokrýt domácí poptávku po pneumatikách. Pokud chtěli kompletně uspokojit poptávku po pneumatikách, bylo třeba zvýšit výrobu až trojnásobně, což ovšem nebylo díky malým prostorům a zastaralé technice možné. A tak bylo v roce 1963 rozhodnuto o výstavbě obrovské a velice moderní továrny nedaleko Zlína, a to v Otrokovicích. Výstavba areálu byla započata v roce 1966 a cílem bylo vystavět supermoderní areál, který by dokázal vyprodukovat až 2,5 milionů pneumatik. Stavba takovéto továrny byla největší průmyslovou stavbou v celém Československu a měla být vybavena těmi nejlepšími stroji z Československa i ze zahraničí. V roce 1971 došlo v továrně k výrobě první radiální pneumatiky a v roce 1972 tam byla přestěhována veškerá výroba společnosti Barum. Výrobní program byl zaměřen hlavně na výrobu osobních, nákladních a traktorových pneumatik. Barum vyvážel pneumatiky do celého světa, například do zemí sovětského bloku a NSR, ale taktéž do Švédska, Finska, Dánska, Holandska, Belgie, Francie, Rakouska, Jugoslávie a do Afriky. Později byla expedice rozšířena i do Japonska, USA, Austrálie, Kanady nebo Indie. Výrobky společnosti Barum využívaly i domácí podniky, např. Automobilové závody Mladá Boleslav, LIAZ,Tatra Kopřivnice, Jawa, Agrozet, Aero Vodochody, Let Kunovice a mnoho dalších. Po roce 1989 byla společnost přejmenována z Barum Rudý říjen na Barum Otrokovice a.s. Kolem roku 1990 bylo 85% světového trhu ovládáno osmi pneumatikářskými společnostmi. Aby mohla být společnost typu Barum v takovém prostředí úspěšná, musela svým zákazníkům nabídnout nejen vyšší kvalitu, ale také rozšíření svého sortimentu. Aby toto mohla společnost Barum nabídnout, musela najít vhodného partnera, který by zastřešil nejen nákladný vývoj nových pneumatik, ale také modernizaci výroby. Z 8 největších výrobců na světě projevil nejvážnější zájem o spolupráci německý Continetal. Po dlouhých jednání nakonec byla v roce 1992 podepsána smlouva s společnost přejmenována na Barum Continental spol. s r. o., která začala fungovat od 1. března 1993. Zastřešení od silného partnera přineslo novinky do výroby a výrobu špičkových pneumatik. V roce 1997 postihli společnost Barum katastrofální povodně, které způsobili škodu ve výši 1 miliardy korun. O dva roky později překročila výroba 11 milionů pneumatik pro osobní vozy. V roce 2002 byla do Otrokovic přesunuta výroba nejnáročnějších plášťů koncernu Continental. V roce 2008 se pak začalo i s výrobou pneumatik ContiSeal, pneumatik které umožňují pokračovat v jízdě i v případě průpichu.

Nákupní košík - 0 Kč
Nákupní košík
POŠLETE DOTAZ
Kontrolní kód
(opište kontrolní kód)
Zasílat informace o novinkách, soutěžích a slevách.
Pro nákup není
registrace nutná.

nová registrace
zapomenuté heslo